1e blog

Mijn eerste blog

Vertel eens wat meer over jezelf? (naam, leeftijd, gezinssituatie/samenstelling, werk/school)

Ik ben Paulina Spoor, alleenstaande moeder van 1 zoon van bijna 1,5 jaar. Ik ben 24 jaar jong en woon in Zoetermeer op mezelf met mijn zoontje. Geen huisdieren, ben blij zonder haren aan mijn kleding. Ik ben afgestudeerd aan het MBO op het ID Collega in Gouda met de opleiding: Managementassistent niveau 4. Eind van dit jaar, begin 2018 hoop ik aan mijn HBO te kunnen beginnen, welke opleiding dit specifiek zal zijn (nog niet heel erg in verdiept). Afgelopen 2016 heb ik mijn vaste aanstelling gekregen bij het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties. Hier werk ik als managementondersteuner op een directie binnen de organisatie Directoraat-generaal Overheidsorganisatie (DGOO). Ik vind mijn werk leuk en ga met plezier naar mijn werk. Mijn hobby’s zijn: fitnessen, fotoshoots en bij mijn kind zijn.

Waarom ben je begonnen om je levensstijl te veranderen?

Ik ben niet begonnen om mijn levensstijl te veranderen. Ik zorg al jaren voor een gezond levensstijl. Ik vind het enorm belangrijk om te trainen en hierbij op je voeding te letten. Dit is wat we allemaal onze kinderen mee willen geven! Lijkt me?!

Wat voor hulp heb je hiervoor bij gehad en waarom via die weg? (Personal Body Plan, Bikini Body guide, Personal trainer etc)

Ik ben mijn eigen trainster. Ik ben vrij hard tegen mezelf en ik zorg dat ik altijd mijn vaste levensstijl heb. Graag kijk ik in de spiegel met een glimlach om wat ik telkens bereik en wat ik allemaal wil bereiken. Dit doe ik om vooral ook andere positief te laten kijken naar zichzelf. Ben je niet te tevreden over jezelf? Dan zijn er genoeg mogelijkheden om dit wel te kunnen zijn. Praat met mensen die er positief in staan en durf te vragen om hulp! Hulp is niet fout of raar. Nee, het kan je enorm helpen om jou een lekker gevoel te geven!

Wat is je gezonde levensstijl nu?

Veel water drinken heb ik geleerd, het liefst lauw water. Dit helpt je bij de volgende redenen: – Stofwisseling – Remedie tegen verkoudheid – Menstruatie klachten – Detox – Voorkomt vervroegde veroudering – Vitaliteit en groei van je haar – Bloedcirculatie – Spijsvertering

Dus ik zeg genoeg water drinken.

Actief blijven, doe ook vooral een sport wat je echt leuk vindt. Ga er niet heen omdat het moet! Dat gaat je niet helpen om je doel te bereiken.

Gezonde voeding, maar eet vooral wat je lekker vindt. Anders zijn de kotsnijgingen erg hoor. Laat een voedingsschema opstellen met de voeding die jij te eten vindt.

Hoe vaak sport je en waarom heb jij voor die sport gekozen?

Ik heb 13 jaar aikido gedaan, helaas vanwege astma kon ik mijn zwarte band niet halen. Ooit ga ik de strijd aan en zal ik hem halen! Ik zat 3 jaar in sportklas, ik trainde (sportte) dus 15 uur in de week. Nu probeer ik mijn astma onder controle te krijgen met fitnessen, ik heb technieken gekregen om goed uit te blazen en op welke manier je precies in moet ademen. Mochten mensen/ sporters hier meer over willen weten. Stuur me een berichtje dan help ik je hierbij. Ik probeer nu minimaal 2 á 3 uur in de sportschool te staan. Helaas kan ik niet meer trainen ivm mijn zieke kindje telkens, maar dat mag de pret niet drukken.. thuis kan je genoeg doen. Kind op je rug en squaten maar, kind op de grond en we gaan opdrukken. Why not!

Wat is je favoriete oefening om te doen en je minst favoriete oefening?

Favoriete oefening: Ik heb niet specifiek een favoriete oefening, ik vind bijna alles leuk. Als ik me maar kan uitsloven in de sportschool. Op mijn Instagram pagina staan een paar video’s. Minst favoriete oefening: Ik ben zo een hekel aan opdrukken, maar ja.. voor spiermassa opbouw is dit wel van toepassing. Helaas lukt het me nog steeds niet meer dan 5 keer haha. Komt vanzelf als je het elke week maar doet. Opbouwen!

Hoe ziet je eetschema op 1 dag eruit?

Eetschema op maandag is:

2 liter water 08.30 uur – magere yoghurt of magere kwark met cornflakes/muesli 10.00 uur – een sultana, ontbijtkoek, mueslirepen of rijstewafels 12.30 uur – crackers met kipfilet, avocado, komkommer, groene pesto (zelf gemaakt), gezonde fruitshake (zelf gemaakt) 15.00 uur – 2 stukken fruit, appel/peer/sinaasappel of mandarijn/aardbeien Tijdens het sporten eet ik meestal tussendoor een banaan 18.00 uur – warme maaltijd (dit verscheelt enorm, hier kan ik niks over plaatsen, ik zorg er altijd voor dat er geen sausje bij gemaakt wordt) 20.00 uur – kop thee (uiteraard zonder suiker) Na 19.00 uur eet ik niet meer (dit heb ik voor mezelf gedaan) ik zorg dat ik vol zit voordat ik naar bed ga met thee of water 

Wat vind je omgeving hiervan?

Mijn omgeving? Ik doe wat ik wil. Mijn nicht Melanie en ik spreken vaak over voeding. Voeding is zo lastig. Zodra jij lekker in je vel zit met voeding, waarom niet.. ga zo door! Niet luisteren naar anderen, als je twijfelt.. zoek advies bij iemand die er echt verstand van heeft of voor advies.

Hoe combineer jij je healthy lifestyle met je gezin en werk?

Ik drink voornamelijk heet water op werk en anders heb ik mijn mooie roze bidon bij me om toch iets met een smaakje bij te doen. Vaak doe ik AA in mijn beker of iets verfrissend, ik meng eigenlijk alles met water. Hou niet van zoete smaken.

Wat is je favoriete sportkleding merk of waar koop/bestel jij je sportkleding het liefst?

Sportkleding ben ik vrij makkelijk in. Het moet lekker en vooral comfortabel zitten. Zeker bij cardio/squats.

Wat zijn je struggles?

Bij deze ga ik een link doen, hier kijk ik zo vaak naar. Heerlijke uitspraken:

http://www.womenshealthmag.nl/Fitness/krachttraining-herkenbare-struggles

Wat is je favoriete cheatmeal?

Ohmygod, deze vraag moet vaker komen. Sushi-time. Ik hou zo ontzettend veel van SUSHI!

Wat is je favoriete gerecht? (recept eventueel)

N.v.t.

Wat is jouw motiverende quote?

The only time you should ever look back, is to see how far you’ve come.

Wat wil je nog tegen de rest van de mensen zeggen?

Niks moeten maar mogen, geloven waar je zelf achter staat. Jouw eigen weg bewandelen, is rijkdom in zijn grootste formaat. Go for it!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *